Memahami pertukaran: Platform masalah JDR sedang menggerudi!PersimpanganSemua orang berhati -hati!

2024-05-28 20:07:45 金融资讯 要懂汇

Semua orang tahu bahawa mungkin ada penipuan di tempat dengan dana.Di bawah ini saya faham saudara, saya akan meringkaskan beberapa platform ini untuk membantu semua orang untuk mengelakkan kilat!

1.jdr

Anda boleh menyemak pengawasan JDR di aplikasinya untuk memahami pertukaran. oleh agensi pengawalseliaan.   

Pertama sekali, dalam siasatan laman web rasmi ASIC Australia, dalam pilihan AustralianFinancialServicesLicensee (pemegang kad perkhidmatan kewangan Australia), lesen Australia JDR tidak dijumpai.

   

Walau bagaimanapun, selepas memahami "wakil kebenaran perkhidmatan kewangan" (AR), saya mendapati bahawa JDR memegang beberapa lesen yang berkaitan, dan nombor lesen sijil pengawalseliaan adalah: 001296086, dan nama syarikat berlesen adalah [jdrsecuritiesptyltd]]

Lesen ini adalah lesen AR untuk lesen ASIC Australia yang dikatakan oleh JDR.Syarikat berlesen sebenar lesen ini adalah [RoyalFinancialTrandingPtyltd], jadi Australia ASIC tidak secara langsung mengawasi entiti Australia JDR [JDRSecuritiesPtyltd].   

Selain itu, lesen ini hanya menyediakan cadangan produk kewangan umum.Permohonan, pengambilalihan, perubahan atau pelupusan mewakili produk kewangan yang lain, dan hanya boleh borong pelanggan dan tidak dapat melayani pelanggan pada runcit biasa.

Ringkasnya, lesen ini adalah lesen AR, yang tidak dikawal oleh agensi pengawalseliaan Australia ASIC, dan tidak mempunyai kebenaran lengkap agensi pengawalseliaan mengenai transaksi pertukaran asing.   

Di laman web rasmi JDR juga menunjukkan entiti [JDRSecuritiesLimited] yang terletak di Saint Vincent.

 

Di samping itu, saya tahu bahawa Brother New Zealand juga mendapati sebuah syarikat syarikat nama yang sama [JDrSecuritiesLimited], tetapi plat lesen rasmi JDR New Zealand [JDrSecuritiesLited] di New Zealand FMA Pegawai.Oleh itu, lesen ini tidak boleh digunakan untuk urus niaga dengan pelabur, dan berhati -hati!      

2.onepro

Kami mendapati bahawa pembrokeran revolusioner telah diawasi oleh tiga pengawal selia di laman web rasmi OnePro, iaitu:

OneProglobal (Mauritius) Limited diberi kuasa oleh Merimus (FSC), dan nombor lesen adalah GB20025905.

Lesen Mauritius adalah pengawasan luar pesisir.

OneProupnzLimited adalah syarikat yang didaftarkan secara rasmi di New Zealand dengan nombor syarikat 8176815.

Kami mendapati maklumat mengenai OneProupnzLimited di laman web rasmi New Zealand (FSP).

Organisasi peribadi dan kumpulan yang menyediakan perkhidmatan kewangan di New Zealand memerlukan pendaftaran dan pengisytiharan FSP undang -undang.Walau bagaimanapun, pendaftaran FSP tidak bermakna pengawasan.Apa yang benar -benar diselia penyedia perkhidmatan kewangan ialah Pihak Berkuasa Pasaran Kewangan New Zealand (FMA).

Paparan pendaftaran FSPR dan pengawasan FMA akan berbeza. , agensi kebenaran, dll. Essence

Dalam erti kata lain, lesen pengawalseliaan OneProgroupnzLimited yang memegang syarikat OneProgroupnzLimited tidak dapat mengawal transaksi pertukaran asing.Persimpangan   

OneProglobalitid adalah syarikat yang didaftarkan secara rasmi di Hong Kong dengan nombor syarikat 3016554.

 

Saya dapati maklumat mengenai OneProgloballimited di China Hong Kong Checker Centre, tetapi tidak menemui maklumat syarikat di Hong Kong Securities and Futures Commission (SFC), yang bermaksud bahawa OneProgloballimity telah didaftarkan di Hong Kong dan belum didaftarkan di SFC .Ini bermakna syarikat itu tidak diselia secara substansial oleh sekuriti dan hal ehwal niaga hadapan di Hong Kong.